Twenyfivestones : zo koos ik de bedrijfsnaam en mijn logo

Ik ben Lisa van der Linden en begin 2015 lanceerde ik mijn sieraden webshop Twentyfivestones. Inmiddels is daar ook een sieradenwinkel in Eindhoven bij gekomen. In dit blog lees je hoe ik de naam Twenfyfivestones en het logo bedacht.

De naam Twentyfivestones

Iedere ondernemer zal ongetwijfeld herkennen wat ik nu ga zeggen: een goede bedrijfsnaam kiezen is moeilijk! Het is een naam waarmee je nog jaren ‘zo niet voorgoed’ aan verbonden blijft. Het kan je bedrijf maken of breken. De naam moet passen bij jou en bij je dienst of product en moet jouw doelgroep aanspreken. Hij mag nog niet bestaan natuurlijk. Oh en het liefst klinkt het ook nog een beetje hip en hoef je hem niet tig keer te spellen voor mensen het verstaan.

Succes..! Na wekenlange twijfel heb ik gekozen voor de naam Twentyfivestones. Stones vanwege de edelstenen die in al mijn sieraden zijn verwerkt, twentyfive vanwege mijn leeftijd. Op mijn 25e verloor ik mijn baan en sloeg ik een nieuwe weg in. Ik ‘de vijfentwintigjarige Lisa van der Linden’ opende een eigen bedrijf. Een sieraden webshop. Dat had ik nooit durven dromen. Ik heb veel risico genomen en die passie en durf om moeilijke beslissingen te nemen, wilde ik laten terugkomen in een stoere, maar toch ook sierlijke naam: Twentyfivestones.

Het logo

Hoewel ik sieradenontwerper ben, laten mijn teken-skills nog weleens wat te wensen over. Plaatjes vormen zich makkelijker in mijn hoofd dan op papier. Voor het ontwerp van mijn sieraden is dat niet zo’n probleem, want mijn stylist in Istanbul kan buitengewoon goed tekenen. Een avondje Skypen met hem doet wonderen; ik praat en hij tovert mijn ideeën zo op papier.

Voor een logo was dat anders, die wilde ik echt zelf ontwerpen. Ik wilde iets simpels, maar toch ook sierlijk. Schets na schets belandde in de prullenbak, tot ik toevallig even naar de foto’s op mijn website zat te kijken. Van al mijn sieraden ben ik zelf nogal gek op de kleine, half-open armbandjes. Misschien moest ik die laten terugkomen in mijn logo. Zo geschiedde. In het armbandje plaatste ik de naam Twentyfivestones met als tagline: fashion and more. Naast sieraden, zou ik me namelijk in de toekomst ook nog wel willen richten op andere mode-items. Tassen misschien. Wie weet, het logo biedt in ieder geval genoeg ruimte om te groeien!